RECURSOS PARA EL AULA DE ELE: LAS TIC, LA MÚSICA Y EL JUEGO (EN LINEA)

This course is designed to develop the teacher’s key competences:

  • Organize learning situations.
  • Involve students in the management of their own learning.
  • Use ICT for the performance of their work.

250.00€

Registration closed

Date

September 20th, 2021 - October 29th, 2021

Registration date

May 11th, 2020 - September 20th, 2021

Thanks to the daily and regular access to the Internet, to the new information and communication technologies and to the social networks we have experienced a revolution in the way we get in contact with the rest of the world. Therefore, there is a redesign of the use of techniques, strategies and materials of the language class. The course approaches this new reality and provides several resources (social networks, games, music and images) to promote motivating, actual and effective learning in the Spanish classroom.
Recipients of the course

  • Teachers of Spanish as a second or foreign language.
  • Trainers of foreign language teachers.
  • Editors and authors of teaching materials.

Objectives
  • Reflect on the roles of student and teacher after the irruption of ICT and social networks in language teaching.
  • Evaluate the suitability of audiovisual materials to promote student motivation.
  • Show and develop the linguistic and communicative profitability of the ludic component.
  • Design activities of different typology from external resources that are simple, accessible and universal.

Este curso, entre otros contenidos, recoge algunos temas ya tratados en otros cursos en línea ofrecidos por Cursos Internacionales de la Universidad de Salamanca.
Está dividido en cinco módulos más uno introductorio:

Módulo 0. Introducción. Guía didáctica y foro de presentación.
Módulo 1. Aprender español con las redes sociales
Módulo 2. La música en la clase: un recurso para muchos objetivos
Módulo 3. Aprender jugando, jugar aprendiendo.
Módulo 4. La importancia de la imagen en la comunicación
Módulo 5. Aplicación al aula

Para obtener certificado de participación, los inscritos deberán completar un cuestionario final, realizar actividades de aplicación al aula, valorar tareas de otros compañeros y participar activamente en los foros, tal y como se indicará en las instrucciones que explícitamente se darán en el Módulo 0.

Este certificado se enviará a los participantes en formato pdf. por correo electrónico. Quienes deseen obtener una copia en papel deben seguir el proceso que expresamente se indicará en la guía didáctica del curso.

Los foros no son sincrónicos, los alumnos pueden participar en ellos cuando deseen dentro de la fecha establecida.